גאווה מקומית בחירום: יחידת סער של מרום הגליל הוקפצה לתרגיל פתע


בתוך זמן קצר ולאחר הנחיית פיקוד העורף, עזבו עשרות מתנדבי היחידה את שגרת יומם ויצאו לפאתי חיפה עם ציוד חילוץ מתקדם. ראש המועצה, עמית סופר: "הרוח ההתנדבותית והמקצועיות שלכם הן חומת המגן של כולנו" 

במסגרת תרגיל רחב היקף של פיקוד העורף, הוקפצה השבוע יחידת החילוץ וההצלה המועצתית "סער" של המועצה האזורית מרום הגליל. ההקפצה, שהגיעה ישירות ממפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, דימתה תרחיש מורכב של קריסת מבנה גדול ממדים ביישוב רכסים שבפאתי חיפה. 

עם קבלת הפקודה, מפקד היחידה, אלי ארזי, בשיתוף פעולה הדוק עם אגף הביטחון והחירום של המועצה, בראשות קב"ט המועצה ומנהל אגף ביטחון וחירום במועצה, גיא אייל, הפעיל נוהל סד"פ (סדר פעולות) מהיר במיוחד. בתוך דקות ספורות עזבו כ-25 מתנדבים ומתנדבות את בתיהם ואת עיסוקיהם, והחלו לעשות את דרכם לנקודת האירוע. במקביל, אגף הביטחון והחירום שינע לשטח את עגלת "מחלץ 02" הייעודית, המכילה ציוד טכני מתקדם, יחד עם נגרר תאורה מיוחד שנועד לאפשר עבודה רציפה ומצילת חיים גם בתנאי חשיכה מוחלטת. 

אל נקודת הכינוס ברכסים כבר הגיעו כ-17 מתנדבים ראשונים שחברו לכוחות ההצלה בשטח, ונוספים עושים את דרכם למקום כדי לפעול תחת הנחיות פקע"ד והמפקדים בגזרה. 

ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, מסר: "מתנדבי ומתנדבות יחידת סער מוכיחים פעם אחר פעם מסירות אין קץ ואחריות אישית.  אני רוצה להודות באופן אישי לקב"ט המועצה, גיא אייל ולמפקד היחידה, אלי ארזי, לאגף הביטחון, ולכל אחת ואחד מהמתנדבים על המחויבות הבלתי מתפשרת שלכם, יש לנו על מי לסמוך".